Loading...

INI SEORANG LAGI MULUT LONGKANG, CAKAP MACAM PAMBU

Loading...

'Tak perlu politikkan isu untuk kepentingan peribadi'

Salahuddin Ayub
Salahuddin Ayub
(Ubah saiz teks) 
 
SEREMBAN - Timbalan Presiden Amanah, Salahuddin Ayub mengingatkan semua pihak agar  tidak mempolitikkan peristiwa Memali yang berlaku 32 tahun lalu, demi kepentingan peribadi.  

Beliau berkata, tragedi berdarah itu juga tidak seharusnya menjadi bahan mengalihkan perhatian rakyat daripada isu lebih besar yang sedang melanda negara pada ketika ini seperti 1MDB, Altantuya dan MH370.

“Saya tidak pernah meremehkan isu Memali, apatah lagi memperkecilkan setiap orang yang terkorban sama ada polis atau penduduk kampung. Mereka mesti diberikan keadilan oleh negara.   

“RCI (suruhanjaya siasatan diraja) ini memang dituntut sejak dulu lagi. Tapi persoalannya, kenapa baru sekarang dibangkitkan balik dan ditujukan kepada (Pengerusi Bersatu) Tun Dr Mahathir (Mohamad)?

“Jadi, saya tidak mahu perkara ini dipolitikkan. Cara terbaik untuk membahas atau membincangkannya adalah menerusi RCI. Bukan dalam forum tepi jalan, Facebook atau alam maya,” katanya.

Bagaimanapun, Salahuddin berkata, pihaknya tetap menerima penubuhan RCI dan bersedia memberi penjelasan diperlukan suruhanjaya berkenaan.

“Saya juga berharap RCI ini akan jadi precedent, esok. Kita akan bawa, kalau kita mentadbir (negara).

“Kalau Ketua Polis Negara, Peguam Negara dan SPRM   tak buat kerja, maka RCI balik untuk kamu,” katanya  selepas menyempurnakan perasmian Konvensyen Amanah Negeri Sembilan Kali ke-2 di Dewan Aspirasi, Lavender Heights, Senawang, semalam.
Loading...

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "INI SEORANG LAGI MULUT LONGKANG, CAKAP MACAM PAMBU"

Posting Komentar