Loading...

LU PUNYA MULUT SERUPA LONGKANG

Loading...

MULA-MULA LU CAKAP LAIN, SEKARANG LAIN 

INILAH CONTOH MUNAFIK TEGAR.

ADA ORANG KATA PERISTIWA MEMALI SEBAB AMANAT HAJI HADI, KERANA AMANAT ITULAH PAS TAKSUB DAN HADI MESTI DIPANGGIL ?

JIKA TAKSUB TIDAK MUNGKIN  RAMAI SEKULAR YANG TINGGALKAN PAS DAN MASUK UMNO,PKR DAN TUBUHKAN PAN

APA YANG TENTING, KEADILAN ATAS PERISTIWA INI MESTI DI ADILI, DAN YANG BUAT KENYATAAN AWAL TENTANG MEMALI ITU ADALAH SYAITAN YANG NYATA DAN TERBONGKARNYA PERISTIWA INI ADALAH KERANA NOTHING TO HIDE OLEH PARTI BERSATU MAHADHIR MUHAMMAD

 

-Pak Karamu-

 

Siasat tragedi Memali demi keadilan

Siasat tragedi Memali demi keadilan
(Ubah saiz teks)

SHAH ALAM - Cadangan penubuhan suruhanjaya bebas menyiasat tragedi berdarah Memali bukanlah perkara baharu, dan ia perlu untuk mendapatkan keadilan, bukannya dijadikan alat bagi memenuhi agenda parti politik tertentu.

"32 tahun lalu, saya telah mendesak kerajaan supaya sebuah suruhanjaya bebas ditubuhkan menyiasat tragedi Memali. Ia bukan masalah orang Melayu atau Islam,  mahupun isu antara Umno dan Pas, tetapi masalah rakyat Malaysia yang perlu ditangani secara adil dan non-partisan,” kata Lim Kit Siang seperti disiarkan dalam China Press.

Beliau bersetuju cadangan bekas Timbalan Perdana Menteri, Tun Musa Hitam sebelum ini supaya suruhanjaya siasatan diraja (RCI) bagi menyiasat tragedi Memali ditubuhkan selepas PRU14.

Menurut Musa, penubuhan RCI selepas PRU14 bertujuan agar ia tidak disalah guna pihak tertentu bagi kepentingan politik mereka.

“Perlu pilih masa yang sesuai untuk tubuhkannya dan mengikuti prosiding untuk pastikan penubuhannya mencapai tujuan, bukan menjadi sekadar agenda politik jangka masa singkat.

“Bagi saya, tidak ada masalah untuk tubuhkannya, asalkan ia dilakukan dengan niat yang betul bagi mencari kebenaran dan keadilan tanpa sebarang prejudis serta dilaksanakan mengikut perlembagaan dan undang-undang negara,” kata Musa.
Loading...

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "LU PUNYA MULUT SERUPA LONGKANG"

Posting Komentar