Loading...

Tranformasi pendidikan negara melalui industri filem - Dr. Maszlee

Loading...
Usaha mentranformasikan pendidikan negata diteruskan lagi Menteri Pendidikan Malaysia, YB Dr. Maszlee Malik. Kali ini beliau berpeluang bertemu dengan penggiat filem negara yang terkenal bagi membincangkan beberapa isu yang mampu diketengahkan melalui saluran seni ini. Ikuti pendapat beliau yang telah dikongsikan melalui laman Facebook beliau sendiri.
Baru-baru ini saya berkesempatan bertemu dengan barisan penggiat filem di Malaysia. Ini merupakan kali pertama Menteri Pendidikan bertemu dengan orang-orang kuat perfileman di negara kita.

Saya mengambil kesempatan dalam pertemuan berkenaan untuk mendengar sendiri pandangan dan idea bernas golongan seni ini dalam usaha untuk membantu pembangunan bidang pendidikan di Malaysia.
Saya berpandangan filem merupakan sisi terbaik untuk menyampaikan sebarang bentuk pendidikan kita seharusnya merangkumkan penggiat filem dalam agenda reformasi pendidikan di Malaysia.

Selaras dengan usaha berterusan Kementerian Pendidikan untuk mendekatkan institusi pendidikan dengan masyarakat, komuniti filem tanah air juga wajar disantuni dan idea mereka wajar didengar untuk kita sama-sama membangunkan pendidikan lebih menyeluruh untuk semua.
Saya berharap kerjasama ini akan terus melebar dengan penglibatan lebih ramai komuniti filem di Malaysia, termasuk pembikin filem indie dan muda yang saya fikir mempunyai lebih banyak pandangan segar untuk dikongsikan demi manfaat anak-anak Malaysia.

Sumber: FB Dr Maszlee Malik
Loading...

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Tranformasi pendidikan negara melalui industri filem - Dr. Maszlee"

Posting Komentar