Loading...

Gambar Abang Bomba Ini Menjadi Viral

Loading...

Gambar Abang Bomba Ini Menjadi Viral. Di kala rakyat Malaysia sedang bersahur di rumah dan restoran, sekumpulan ahli bomba turut melakukan perkara yang sama namun bezanya mereka bersahur di tepi jalan raya ketika menjalankan tugas.

Gambar itu viral di laman sosial di mana ia menunjukkan anggota keselamatan itu bersahur selepas memadam kebakaran.

Gambar itu juga menunjukkan mereka solat berjemaah menggunakan uniform mereka.

Ia menjadi viral selepas dimuat naik oleh Tengku Mohd Ihsan dan dikongsi oleh rakan dari kumpulan bomba Malaysia.

Gambar Abang Bomba Ini Menjadi Viral


Gambar itu mendapat respon daripada beberapa individu lain yang turut menceritakan pengalamannya yang menjalankan tugas ketika berpuasa.

Mohd Abe Joe berkata sahurnya tidak menjadi sempurna kerana terpaksa bergegas menjalan tugas untuk memadam kebakaran.

“Ada satu waktu saya baru nak makan kari, saya tak sempat minum air lagi, siren bomba dah berbunyi, saya melompat terus masuk ke dalam trak.

“Selepas saya balik dari operasi tersebut, saya meletakkan tangan di dalam poket, baru saya teringat yang tak dapat makan kari tersebut,” komennya.

Pengguna Facebook, Reen Muhammad berkata beliau turut teringat seorang rakannya yang membatalkan rancangan untuk makan bersamanya kerana dipanggil untuk menjalankan tugas.


Gambar Abang Bomba Ini Menjadi Viral


“Kami dah rancang untuk sahur bersama, tapi saya tunggu dan dia tak datang, WhatsApp pun tidak berbalas, telefon pun tidak dijawab.

“Saya tak masak apa pun, jadi saya hanya makan kurma dan minum air sahaja.

“Kemudian dia hubungi saya dan menyatakan ada kes yang perlu dia selesaikan dan saya kata okay. Kalau tidak saya akan marah kepadanya, ketika itu muka dia agak merah dan keletihan.

Gambar Abang Bomba Ini Menjadi Viral. “Hargai kesemua hero-hero ini,” ujarnya. - fmt



    
Berminat beriklan di web Addin?Jika berminat sila send ke 




Iklan
Image
Image
Image









Loading...

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Gambar Abang Bomba Ini Menjadi Viral"

Posting Komentar