Loading...

BN DAN GAGASAN SEJAHTERA RAMPAS TANJUNG PIAI

Loading...

MUFAKAT NASIONAL MENJADI KENYATAAN
  •     
     
    'Salam Muafakat Nasional' - MCA, MICdiatas satu pentas

Bagaimanapun, Setiausaha Agung PAS, Takiyuddin Hassan berkata piagam Muafakat Nasional jelas menyatakan ia merupakan kerjasama antara BN dan Gagasan Sejahtera, bermakna ia turut melibatkan parti komponen kedua-dua pihak termasuk MCA, MIC, Berjasa dan juga Ikatan.

Kira-kira 500 orang, kebanyakannya memakai baju BN bersama penyokong PAS hadir pada acara Muafakat Pemuda Nasional malam tadi.

Dalam ucapannya, Ketua Pemuda PAS Khairil Nizam Khirudin menggesa umat Islam mendoakan kemenangan MCA pada pilihan raya kecil Tanjung Piai.

"Saya minta tolong sikit je, lepas balik dari penat berkempen ni ambil wuduk kejap, duduk atas tikar sembahayang duduk je, jangan tidur.

"Kalau kuat solat hajat dua rakaat, doa supaya Allah taala beri kemenangan kepada orang yang berjuang untuk keadilan rakyat," katanya.

Beliau juga menyatakan sokongan penuh Pemuda PAS terhadap Jeck Seng.

Minggu lalu, Presiden PAS Abdul Hadi Awang dan presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi juga berkempen untuk calon BN.

Penerimaan MCA terhadap Muafakat Nasional adalah perubahan yang sangat ketara sejak awal tahun ini apabila ia mengancam untuk keluar daripada BN.

Pada Mac lalu parti itu memutuskan untuk kekal dengan gabungan itu bagi memastikan masyarakat pelbagai kaum dan supaya pakatan Umno-PAS tidak menjadi rangka utama pembangkang.
Loading...

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "BN DAN GAGASAN SEJAHTERA RAMPAS TANJUNG PIAI"

Posting Komentar